5 sposobów na wygraną w konkursie kreatywnym

Konkurs kreatywny - 5 sposobów na zwiększenie szans na wygraną

Ludzie bardzo często nie decydują się na udział w konkursach kreatywnych, ponieważ nie widzą w nich swoich szans, ani też nie doceniają swoich umiejętności. Jest także grono ludzi, które aktywnie uczestniczy w zabawach, które polegają między innymi na wymyśleniu ciekawego tekstu, projektach graficznych, czy też przedstawieniu ciekawych fotografii. Jak udaje im się wygrać? 

Z reguły takie osoby starają się unikać tłumów, chyba że nagroda główna jest bardzo atrakcyjna. Nie od dziś wiadomo, że im mniejsza konkurencja, tym większe szanse na wygraną. Jak jeszcze można zwiększyć prawdopodobieństwo wygranej w konkursie kreatywnym?

Bierz udział w wielu konkursach

Stare przysłowie mówi, że „żeby wygrać, trzeba grać”. Nie inaczej sytuacja ma się w przypadku konkursów kreatywnych. Często można spotkać się z sytuacją, kiedy na wieść o wygranej, znajomi uczestnika zaczynają robić maślane oczy i stwierdzają, że też by chcieli wygrać. Jednak na pytanie, czy grają, odpowiadają stanowczo, że nie. Jak więc mają być zwycięzcą konkursu, skoro nie biorą w żadnym udziału? Warto więc brać w nich udział, aby mieć szansę na tryumf. Czy w takim razie, im więcej się gra, tym większe prawdopodobieństwo wygranej? To zależy od wielu czynników. Przede wszystkim istotna jest jakośc konkursu, jego reklamy, ilości oraz wartości nagród.

Wybieraj tylko odpowiadające Ci konkursy

Im cenniejsza jest nagroda, tym zazwyczaj loteria jest bardziej oblegana i oczywiście tym samym trudniej jest zgarnąć główną nagrodę. Kreatywne konkursy z reguły nie cieszą się ogromną popularnością, a to ze względu na fakt, że wiele osób, chciałoby mieć jak najmniejszy swój wkład w uczestnictwo, ale jednocześnie zachować duże szanse na wygraną. Dlatego też jest to dobra okazja na to, aby wykazać się swoją kreatywnością i pokonać swoich oponentów. Dla przykładu można opisać swoje wymarzone wakacje i wygrać za to kilka tysięcy złotych. Trzeba jednak nad tym posiedzieć trochę dłużej niż 5 minut. Należy przy tym pamiętać, że im trudniejszy konkurs, tym mniejsza konkurencja i większa szansa na wygraną, ale istotne jest to, aby mierzyć siły na zamiary.

Myśl nieszablonowo

Szablonowe myślenie w konkursach kreatywnych rzadko prowadzi do wygranej. Trzeba myśleć inaczej niż wszyscy, aby organizator zauważył, że ktoś wybija się z tłumu. Czytając odpowiedzi z różnych konkursów kreatywnych, które są otwarte, można odnieść wrażenie, że ponad 80 procent wpisów jest praktycznie taka sama. Biorąc więc w nich udział należy pokazać, że jest się oryginalnym i stworzyć coś nieszablonowego.

Czytaj zasady i regulaminy konkursów

Przed udziałem w konkursie warto przeczytać jego regulamin i zasady, aby później niemile się nie zaskoczyć. Są konkursy, w których duża liczba zgłoszeń nie spełnia podstawowych wymogów, co sprawia, że z automatu nie są one brane pod uwagę. Do najczęstszych błędów zaliczyć można: 

● wykonanie zadania konkursowego w nieodpowiednim miejscu,
● nieodpowiedni format pliku lub jego rozdzielczość,
● brak oznaczeń w zgłoszeniu,
● za długi lub za krótki tekst.

 

Zbieraj doświadczenie i bądź cierpliwy

Pokora jest przyjacielem każdego uczestnika konkursów. Należy przygotować się na porażki i wyciągać z nich wnioski. Jeśli zajmie się drugie miejsce, a pierwsze będzie zgarniać nagrodę w postaci nowego samochodu, to trochę szkoda, ale może to być również świetna motywacja do tego, aby dalej działać. W opinii wielu uczestników, swoje prace warto wysyłać w ostatniej chwili. Dlaczego? Ograniczy to z pewnością jej kopiowanie przez innych uczestników. Ponadto, jeśli organizator przegląda odpowiedzi na bieżąco, to wysłana na ostatni moment praca będzie świeża i znacznie bardziej atrakcyjna.

Sprawdź pozostałe porady konkursowe